- Hipnózis elméletek: állapot és vonáselméletek, szociál-pszicho-biológiai modell (elméleti képzés anyaga)
- Pszichoanalitikus hipnózis elméletek (elméleti képzés anyaga)
- A hipnotikus állapot jellemzői (elméleti képzés anyaga)
- Hipnábilitás (elméleti képzés anyaga)
- A hipnózis magatartási, élmény és kapcsolati dimenziója és kommunikációs jellegzetességei(elméleti képzés anyaga)
- A hipnotikus kapcsolat jellegzetességei (elméleti képzés anyaga)
- Hipnózis indukciós technikák (elméleti képzés és az 1. félév anyaga)
- A hipnózisban alkalmazható pszichoterápiás technikák, a módosult tudatállapotokban történő alkalmazásuk előnyei (1. félév anyaga)
- A hipnózis indikációi, kontraindikációi (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Csoportmódszerek hipnózisban (2. félév anyaga)
- Az aktív-éber hipnózis ismertetése, alkalmazhatósága (sajátélmény és a 2. félév anyaga)
- Disszociatív jelenségek hipnózisban, a hipnózis disszociációs és neodisszociációs elmélete (elméleti képzés anyaga)
- A feltáró célú hipnoterápia eszköztára: a korregressziós jelenségkör alkalmazhatósága (1. félév anyaga)
- Gyermekeknél alkalmazható hipnózis indukciós technikák: mesék, metaforák használata, szimbolikus munka (2. félév anyaga)
- A hipnózis iránti fogékonyság összefüggése a hipnoterápia hatékonyságával (elméleti képzés anyaga)
- Pszichoszomatikus betegségek hipnoterápiája (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Szenvedélybetegségek kezelése hipnózissal (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Szexuális zavarok kezelése hipnózissal (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- A korai személyiségsérülés, köteléki traumák és a borderline zavar kezelései alapelvei hipnoterápiában (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Fóbiás betegek hipnoterápiája (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Kényszeres tünetek kezelése hipnózissal (pszichopatológia és a 2. félév anyaga)
- Az akut és a krónikus fájdalom hipnoterápiás kezelése (1. félév anyaga)
A 3. Félév pszichoterápiás modellek kurzusa a teljes képzés elméleti anyagára hivatkozik.
Dőlt betűvel kiemeltük minden tétel után, hogy a képzés melyik szakaszában tanulhatott róla a hallgató.